تفاوت فر خانگی با فر قنادی صنعتی

تفاوت فر خانگی با فر قنادی صنعتی چیست؟

در دنیای گسترده‌ ی هنر و تخصص، هر عنصری که در فرآیند تولید و آماده‌سازی غذا، شیرینی های خوشمزه و انواع نان نقش داشته باشد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. فرها به عنوان ابزاری حیاتی در آشپزی و شیرینی‌پزی به شمار می آیند. و انواع مختلفی دارند که می توانند برای مصارف مختلف خریداری شوند. فرهای خانگی، برای پختن شیرینی‌های مختلف یا غذاها در تعداد کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فرها به طور کلی کوچکتر هستند و فن های ضعیف تری دارند. از سوی دیگر، فرهای صنعتی به منظور تولیدات نان و شیرینی در واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فرها به طور عمومی بزرگتر و با قابلیت تنظیم دمای بالاتر برای پخت سریعتر غذاها می‌باشند.

مجموعه رامین ماشین عرضه کننده انواع تجهیزات شیرینی پزی و نانوایی اعمم از دستگاه دیوایدر نان، چانه گیر، گردکن، دستگاه فر قنادی، فر طبقه ای و… می باشد. شما می توانید این محصولات را با نازل ترین قیمت و کیفیت باورنکردنی از ما خریداری کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره های  درج شده در سایت در تماس باشید. در ادامه به معرفی و بررسی تفاوت فر خانگی با فر قنادی صنعتی پرداخته ایم تا انتها با ما همراه شوید.

فر قنادی صنعتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

فر قنادی صنعتی

فر قنادی صنعتی یکی از تجهیزات خاص در صنعت شیرینی‌پزی و قنادی است که برای برای پختن محصولات شیرینی‌پزی و نان در حجم زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرها، به عنوان یکی از اجزای اصلی واحدهای تولیدی در صنعت غذایی، دارای ویژگی‌های مختلفی هستند. فرهای صنعتی ابعادی بسیار بزرگتر از فرهای خانگی دارند تا بتوانند مقدار زیادی از محصولات را به صورت همزمان و با یک میزان حرارت تولید کنند. این فرها انواع مختلفی دارند و شامل فر های صنعتی گردان، فر های طبقه ای و… می باشد. فر های صنعتی گردان به علت گردش سینی در طبقات همه محصولات به یک اندازه گرما و حرارت میبینند. به علت این چرخش به آن فر گردان می گویند. این امکان به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا به دقت مطلوب و دلخواه خود در تولید انواع نان فانتزی و شیرینی برسند.

به دلیل کاربری و روشن بودن مداوم فر در محیط‌های صنعتی، این فرها از مواد مقاوم و مستحکم تری ساخته می ‌شوند تا بتوانند با شرایط سخت تولید صنعتی سازگاری داشته باشند. همچنین از آخرین فناوری‌های پخت استفاده می‌کنند تا بهترین نتیجه در تهیه محصولات در تولید انبوه را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع آنزیم در مورد نان

فر قنادی خانگی چیست و عملکرد آن چگونه است؟

فر قنادی خانگی یکی از ابزار آشپزخانه‌ای است که برای تهیه انواع شیرینی‌ها، کیک‌ها، پای ها و سایر محصولات شیرینی‌پزی، پیتزا و … در منزل استفاده می‌شود. این نوع فرها به طور معمول کوچکتر از فرهای صنعتی قنادی هستند. همچنین استحکام کمتری برای استفاده های طولانی مدت دارند و صرفا برای نیازهای خانگی طراحی شده‌اند. فن های این دستگاه نسبت به فرهای صنعتی ضعیف تر است و با توجه به ابعاد آشپزخانه می توانید آن را سفارش بدهید. این فر ها به سه دسته فر روکار، توکار و فر اجاق گاز مبله تقسیم می شوند و انرژی مصرفی آن ها می تواند به صورت برقی، گازی یا ترکیبی باشد.

تفاوت فر خانگی با فر صنعتی

تفاوت فر خانگی با فر قنادی صنعتی

پس از معرفی به بررسی تفاوت فر های خانگی با فر قنادی صنعتی میپردازیم. در این بخش به بررسی برخی از تفاوت های این دستگاه ها پرداخته ایم.

ابعاد و ظرفیت:

فر قنادی صنعتی: این فرها دارای ابعاد بزرگتری هستند و معمولاً برای تولید به صورت مقیاس بزرگ انواع نان فانتزی و شیرینی در کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ظرفیت بالا و چند طبقه بودن این فرها سبب شده است تا تولیدکنندگان بتوانند به صورت انبوه و در کوتاه ترین زمان محصولات غذایی متنوعی را تولید و به بازار عرضه کنند.

فر قنادی خانگی: این فرها از ابعاد کوچکتری برخوردارند و برای استفاده در آشپزخانه‌ها و محیط خانگی طراحی شده‌اند. ظرفیت کمتر این فرها مناسب برای تهیه محصولات در مقیاس خانگی است. و با توجه به نیازتان میتوانید فر های کوچک یا چند طبقه را انتخاب کنید.

کنترل دما و زمان:

فر قنادی صنعتی: این فرها دارای سیستم‌های پیشرفته کنترل دما و زمان هستند که به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد که به دقت دما و زمان پخت را تنظیم کنند. این ویژگی به تهیه محصولات با کیفیت بالا کمک می‌کند. همچنین قابلیت های مختلف مانند گردان بودن این فر ها سبب می شود که تمام محصولات به صورت یکنواخت پخته شوند.

فر قنادی خانگی: این فرها نیز دارای سیستم‌های کنترل دما و زمان هستند، اما اغلب ساده‌تر و قابل فهم‌تر برای استفاده در خانه‌ها می‌باشند. همچنین در هنگام خرید یک دفترچه راهنما برای این دستگاه ها وجود دارد که استفاده از آن را برایتان آسان تر خواهد کرد.

مقاومت و ساختار:

فر قنادی صنعتی: این فرها از مواد مقاوم و ساختار مستحکمی ساخته می‌شوند تا با شرایط کاربری سخت صنعتی سازگاری داشته باشند. از آنجایی که فر های صنعتی نیاز است به صورت دائمی در طول روز روشن باشند بدنه و سیستم این دستگاه ها باید قوی تر باشد.

فر قنادی خانگی: در ساخت این فرها نیز از مواد مرغوب استفاده می شود. اما به علت کارایی متفاوت فر های خانگی به اندازه فرهای صنعتی در مقابل روشن ماندن بیش از حد و… ممکن است مقاوم نباشند.

هزینه:

فر قنادی صنعتی: به دلیل ابعاد بزرگتر، تکنولوژی پیشرفته‌تر و ساختار مقاوم‌تر، هزینه خرید و نگهداری این فرها بالاتر است. اگر به دنبال خرید فر صنعتی یا سایر تجهیزات نانوایی و شیرینی پزی با قیمت مقرون به صرفه هستید مجموعه رامین ماشین ارائه دهنده انواع دستگاه گرد کن خمیر، چانه زن ، دیوایدر و…. می باشد. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و استعلام قیمت خرید با مشاورین این مجموعه در تماس باشید.

فر قنادی خانگی: قیمت این فر ها بسته به انتخاب شما ممکن است متفاوت باشد. اما در حالت کلی به دلیل مقیاس کوچکتر و مختصرتر، این فرها معمولاً هزینه کمتری دارند.

در انتها، تفاوت اساسی بین فر قنادی و فر صنعتی در هدف استفاده و ابعاد عملکردی آنها واقع می‌شود. و با توجه به میزان بودجه و کارکرد مورد نظرتان باید فر متناسب با نیازتان را انتخاب کنید. اگر این مطلب برایتان مفید بود خوشحال می شویم در قسمت دیدگاه ها نظرتان را با ما و سایر خوانندگان سایت درمیان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *